Nova zanimanja za nova vremena
Prije par dana posjetio sam web stranice www.posao.ba. Povremeno pogledam poslove koji se nude i tako otprilike mogu vidjeti stanje na tržištu rada.
Što se to nudi, koji su poslovi dominantni, kakvi se ljudi traže, …podaci koji vam mogu pomoći u nekim analizama za poslovanje.
Kada bi djeca nakon završene srednje škole zajedno s roditeljima pogledala što se to traži na tržištu rada, sigurno ne bi upisivali fakultete koji baš i nemaju neke perspektive u zapošljavanju. Tržište rada je kao i bilo koje tržište.
Zakon ponude i potražnje važi i ovdje.
Ono što sam mogao vidjeti i što me pomalo iznenadilo, jeste objava natječaja za Content managera i Social managera.
Ali natječaj nije objavila marketinška agencija nego jedna privatna firma. Dakle dolaze neka nova vremena i ovdje u BiH.
Danas ne postoji fakultet u BiH koji bi ste završiti i dobili zvanje za ove poziciji. Ovo je još uvijek u sferi vještina, barem ovdje.
Možete li zamisliti kako dajete nekome plaću da vam pravi sadržaj i djeli ga stalnim i potencijalnim klijentima putem društvenih mreža?
Možda neki još razmišljaju da je to zezancija i zašto bi nekoga još plaćao da se zeza po Facebooku. Međutim, to ćete morati uraditi kad tad.
Više nitko ne može ignorirati značaj društvenih mreža u prodaji i komunikaciji.
Broj korisnika Facebooka je skoro 1,4 miliona u BiH, i vi znači zapošljavate čovjeka koji će komunicirati s više od milijun ljudi. Zastanite i zamislite se malo.
Razgovarati s milion ljudi nije zezancija.
Content (sadržaj) manageri su zasluženi za pravljenje sadržaja na društvenim mrežama, blogovima, web stranicama,…
To su ljudi koji imaju zvanje ali i znanje koje stječu kroz razne vještine. Moraju dobro poznavati firmu za koju rade.
Sve njene strategije, osobine, dobre i loše strane. Moraju poznavati proizvod. Jednom riječju sve.
S druge strane biti Content manager znači dobro poznavati jezik, dobro pisati i izražavati se, komunicirati s klijentima pogotovo u kriznim situacijama.
Danas više ne možete biti specijalizirani samo za jedan određeni posao.
Brzo učenje i usvajanje znanja kao i kombinatorika vještina na pravi način u pravo vrijeme dovodi vas u dobru poziciju na tržištu rada.
S druge strane kada napravite sadržaj morate ga distribuirati (Social manager) kroz određene kanale do određene publike.
Taj posao nije nimalo lak. Ako mislite da je posao Social managera da klikne na tipku SEND, onda se varate.
Sve društevene mreže imaju svoje osobnosti i morate poznavati na koji način i kako komunicirati i kakav sadržaj praviti. Nije isto postaviti komentar ili post na Instagramu ili na Facebooku a da ne uspoređujemo npr. email i Facebook.
Što bi se dogodilo da sliku koju objavite na Instagramu, pošaljete emailom. Ne znam baš bi li razumjeli vašu poruku.
Zaključak
Ovaj moj današnji blog u stvari namjenjen je vama koji nemate posla, završili ste novinarstvo, filozofiju, volite književnost, dobro pišete, pismeni ste, znate strani jezik…imate sve predispozicije da sutra budete Content manageri. Međutim, put do tamo vodi usvajanjem određenih znanja i vještina.
Vi koji provodite sate na društvenim mrežama u dopisivanju, iskoristite ga i postanite Social manageri.
Sva literatura vam je dostupna. Znam mnogi će misliti da je to, bezveze i kome će te to prodavati.
Ali, varate se. Budućnost je davno počela.
Današnja pozicija marketara u firmama nije samo okrenuti par brojeva, napraviti bilboard i zaljepiti ga.
Današnji marketari moraju biti osposobljeni za Internet marketing.
Velike promjene će se dogoditi u BiH, što se tiče trgovine, prodaje i oglašavanja.
Male marže i veliki troškovi poslovanje, mnoge će natjerati da spas potraže u OnLine prodaji i oglašavanju. Mnoge firme su već na dobrom putu.
Međutim neki još uvijek ne žele promjene. Kada shvate, hoće li biti kasno?
Recommended Posts
Smilje i kako ga prodati velikim tvrtkama
20. veljače 2018.
Kako prevariti kupce?
9. veljače 2018.
Koji su najbolji Kanali za B2B oglašavanje
20. siječnja 2018.