Kuda ide Facebook?
Da bi dosegnuli 50 milijuna korisnika, Facebooku je trebalo 3 godine, a radiju kao mediju 50 godina.
To vam dovoljno govori o nečemu što se ne može tako jednostavno niti opisati. Dovljno je tek pogledati usporedbu brojki i zapitati se gdje je kraj društvenim mrežama.
Danas postoji oko dvjestotinjak društvenih mreža ali je najrasprostranjenija sa najviše korisnika upravo Facebook.
Veliki Google je pokušao sa svojom mrežom + (Plus) nametnuti se kao konkurent ali to mu nije uspjelo. Čak postoje neka šuškanja da će napustiti taj projekat.
Twiter ima potpuno drugu filozofiju kao i LinkedIn ili Instagram.
Facebook je nastao kao studentska mreža i vrlo se brzo proširio na cijeli svijet. Mnogo toga korisnog je i donio, moramo priznati. Spojio nas je s mnogim ljudima, prijateljima, obitelji. Ne možemo reći, bez obzira što ima niz nekih nedostataka, da njegova ideja spajanja ljudi nije bila plemenita.
Međutim kao i svaka racionalna tvrtka, tako je i FB morao da osmisli od čega će financirati sve to. Naravno osmislili su oglašavanje, kao glavni izvor zarade i financiranja.
Velike su promjene napravili zadnjih godina. Ne toliko u svezi dizajna i korisničkog sučelja koliko u samoj strukturi.
Bilo je dovoljno postaviti neku sličicu koja nema veze s vašom tvrtkom npr. neko lijepo mjesto za odmor, nekog kućnog ljubimca i poslati poruku da li vam se ovo dopada.
Naravno veliki broj ljudi bi dao lajk za to. I naravno tako su neke tvrtke skupile desetke tisuća lajkova.
Kada su takav način skupljanja lajkova ukinuli odlučili su da vaše postove koje objavljujete ne mogu vidjeti svi.
Dakle morate lajkati stranicu i još jednom potvrditi da primate obavijesti.
Ako želite da svi vaši fanovi dobiju vašu objavu, morate platiti. Dakle, kako bi došli do 5000 fanova, morate imati ili dobar sadržaj ili platiti oglašavanje koje vam donosi fanove.
I kad skupite fanove, morate platiti oglašavanje kako bi do sviju njih došli. Jer će te besplatno doći do samo 5-6% fanova. Kako bi ste došli do 100 %, morate platiti.
Poslije toga su napravili veliku čistku korporativnih profila koji su se prijavili kao osobni. Mnogi su tako izgubili svoje fanove jer nisu na vrijeme prešli na korporativni profil.
Sve je ovo išlo ka plaćanju bilo kakve promotivne aktivnosti. I to je ok. Moraju od nečega živjeti.
Međutim što je slijedeće? Kamo ide FB? Trenutno ima milijardu i pol korisnika. Cilj im je 5 milijardi korisnika.
Što bi ste vi učinili s toliko bazom podataka? S popisima ljudi i svim njihovim podacima i osobinama.
Integracija PayPal sustava u FB i mogućnost prodaje, je nešto što bi moglo donijeti velike promjene u svijetu on- line prodaje i promocije.
To će zasigurno donijeti revoluciju u on-line prodaji.
Prvo jer će taj sustav biti vrlo jednostavan za upravljati, nećete morati angažirati programere kako bi vam napravili web stranicu i lako će te upravljati sustavom. Na kraju imate mogućnost oglašavanja određenim grupama ljudi.
Tako nešto bi ugrozilo mnoge sustave kao što je i eBay.
Ako bi još razvili svoj sustav naplate i uzimali proviziju, sreći nigdje kraja.
Mislim da će upravo ići u tom smjeru, jer postoje i najave toga.
Cilj FB je da ne napuštate njihove stranice.
Da vam je tu sve. Od informacija, zabave, poslovanja…Već se radi na tome da se na jedan nov način distribuiraju i vijesti i informacije određenih web portala.
Najskuplja opcija oglašavanja na FB je kada fanove šaljete na vašu web stranicu. Dakle ako ostajete sa svojim oglašavačkim aktivnostima unutar FB manje će te platiti.
Pojavom Mesengera rješili su chat i telefonsku komunikaciju. Ostaje da rješe na pravi način e-mail sustav i pretraživač.
Naravno sve su ovo mogućnosti koje im se pružaju.
Zaključak
Što će od ovoga dalje napraviti ne može se sa sigurnošću procjeniti. Jedno je sigurno, da neće ostati samo na oglašavanju kao glavnoj zaradi.
Međutim jedan od velikih nedostataka FB što se tiče korišćenja u poslovanje je što vi niste vlasnik svoga sadržaja. Oni imaju pravo da u svakom trenutku ukinu vaš profil iz bilo kojeg razloga. Stoga je dobro razvijati samostalno svoju web stranicu za prodaju, blog, trgovinu…
Jer postavlja se pitanje, što će se dogoditi ako FB sutra nestane. Što sa lajkovima, fanovima, sadržajem koji ste godinama skupljali i plaćali.
Ne postoji baza podataka koju bi ste vi tako lako preuzeli.
Kad usporedite zdravu logiku, mogućnosti, želje, novac…postoji mnogo kombinacija u kojem smjeru to sve može ići.
Međutim jedno je sigurno, ako nešto i pokušaju novo napraviti to mora biti savršeno. Jer u ovako velikim stvarima koje pomjeraju granice tehnologije, imate samo jednu priliku.
Stoga ćemo zasigurno sačekati jedno određeno vrijeme da se Facebook odluči na to.
Jer nije problem na koji način će FB izbaciti nove stvari, nego kako će reagirati njihova konkurencija.
Recommended Posts
Smilje i kako ga prodati velikim tvrtkama
20. veljače 2018.
Kako prevariti kupce?
9. veljače 2018.
Koji su najbolji Kanali za B2B oglašavanje
20. siječnja 2018.