Ako mi se svidi, platit ću!
Vrlo često dolaze mi pozivi za dostavu raznoraznih ponuda za usluge koje nudi moja agencija (grafički i web dizajn i internet oglašavanje).
Dobar dio takvih upita se sastoji između ostalog, da im dostavimo par idejnih rješenja pa ako im se svidi oni će to platiti.
Klijenti često puta žele doći do većeg broja idejnih rješenja kako bi se odlučili na izbor najboljeg.
I to je u redu, samo ima jedna mala kvačica, to morate platiti ako želite dobiti desetke idejnih rješenja od ozbiljnih agencija.
Npr. želite dobiti desetak prijedloga logotipa iz deset različitih izvora.
Niti jedna ozbiljna agencija neće praviti rješenja i dostavljati vam ih samo onako, kako bi zadovoljili upit klijenta.
Takvo nešto možete očekivati od studenata i nekih tiskara po garažama.
Često klijenti smatraju da to i nije neki posao, samo napraviti i pokazati.
Međutim, što je s vremenom potrošenim za ideju i dizajn, angažmanom, prezentacijom, komunikacijom s klijentom koja je neophodna i mnogo drugih stvari?
Što je s mogućom krađom idejnog rješenja? Kako kalkulirate vi, tako i mi to isto radimo.
Možemo li na takav način razmišljati kada trebamo uslugu hotelskog smještaja, pa da kažemo AKO MI SE SVIDI PLATITI ĆU.
Ili, možemo li otići u kino i reći, AKO MI SE SVIDI FILM PLATIT ĆU. Naravno da ne.
Mi smo spremni na takav angažman ali pod jednim uvjetom, RASPIŠITE NATJEČAJ ZA IDEJNO RJEŠENJE.
Vrlo malo sam vidio dobro raspisanih natječaja vezani za dizajn ili idejno rješenje.
Većina njih je nepotpuna i nezanimljiva ozbiljnim agencijama.
Ima tu i neznanja ali ok, ovaj tekst i služi da vam pokažemo kako to napraviti.
Kako bi ste to razumjeli i na najbolji način iskoristili svoj novac a i znanje agencija, evo vam nekoliko savjeta.
Natječaj koji bi ste raspisali za idejna rješenja, trebao bi sadržavati slijedeće:
Svha natječaja
Npr. svrha konkursa može biti dobivanje kvalitetnog i stručnog projektiranog logotipa s ciljem kreiranja kompletnog vizualnog identiteta.
Opišite sve ono što očekujete od znaka tj. zadatka koji je cilj natječaja koji raspisujete.
Sadržaj natječaja
Ovdje opišite što kreativci moraju poslati. Npr. trebaju isporučiti idejno rješenje znaka koji sadrži: znak u boji, jednobojni znak, prikaz znaka u nekoliko dimenzija, kao i npr. primjenu na memorandumu, kuverti, posjetnici, fascikli, bilboardu…
Oprema natječajnog rada
Ovdje zatražite obrazloženje autorskog pristupa, tj. koncepta rada, kao i u kojem formatu treba dostaviti radove (jpg, PDF, Eps) kao i treba li dostaviti ispis sadržaja na papiru.
Uvjeti natječaja
Naznačite je li konkurs anoniman, trebali dostavljati radove pod šifrom, na koji način dostaviti radove i podatke, u posebnim kuvertama ili…zatražite i izjavu autora o originalnosti kreativnog rada. To će vas zaštiti od komplikacija ako netko pokrene tužbu za plagijat.
Kriteriji
Ovo je jako bitna stavka za nas. Ako nam stavite da je jedina stavka cijena ponude, nitko ozbiljan tko drži do sebe neće učestvovati na takvom natječaju. Jer ste time ovo sve pretvorili tržnicu. Dakle, evo nekih primjera kriterija koje bi ste trebali navesti na osnovu kojih kriterija će te odabrati rad:
– stepen promišljenosti i funkcionalnost rada
– tehnološka izvedivost
– estetika…
Ocjena i odabir
Kada radovi pristignu komisija ima zadatak da odabere najbolji i usvoji konačno rješenje. Možete navesti da ako dospiju radovi koji ne zadovoljavaju formalne uvjete konkursa, zadržavate pravo da ne dodjelite nagradu.
Komisija
Često puta bih poslije poziva na natječaj za idejno rješenje postavio upit TKO ĆE ODREDITI ČIJI JE RAD NABOLJI?
U komisiji moraju biti kompetetne osobe imenom i prezimenom kao i što su oni po profesiji.
Stavite u komisiju obavezno jednoga grafičkog dizajnera ili marketinškog stručnjaka koji će vam pomoći donijeti odluku.
Ne dozvolite da u komisiji sjede nekompetenti ljudi, jer to nas odvraća od zanimanja za takvim natječajem.
Nagrada
Dolazimo do dijela o kojem sam pričao na početku.
Zašto bih nas 10 kreativaca BESPLATNO nudili nekome idejna rješenja da bih on to vidio i po volji odlučio valja li to ili ne valja?
Nama desetorici treba desetine radnih sati da to dizajniramo i isporučimo. Naš angažman mora netko nadoknaditi.
Dakle, ako želite kvalitetna rješenja postavite veću nagradu. Agencije se neće javljati za par stotina KM ali za par tisuća je već druga priča.
Što veća nagrada kvalitetnije agencije.
Autorska prava
U ovom dijelu morate navesti tko zadržava autorska prava, da li vi isplatom nagrade preuzimate autorska prava ili ne.
Zatražite od agencije da vam pismeno odobri korištenje loga i da se odriču autorskih prava u vašu korist.
Objava i rok
Naveditite datum do kada moraju svi zainteresirani predati prijedloge idejnog riješenja, kao i na koju adresu.
Učesnici
Odredite tko sve može učestvovati i na koji način. Također koliko radova svatko može poslati.
Ograničenja
U svakom natječaju postoje i ograničenja. Ovom rublikom možete naznačiti da članovi komisije i njihovi srodnici ne mogu učestvovati na natječaju.
Postavljanje pitanja
Postavite podatke (telefon, email…) gdje vas mogu kontaktirati za dodatna pitanja i informacije.
Objava rezultata natječaja
Naznačite na koji način i kada će te objaviti rezultat natječaja.
Ovakav jedan natječaj daje dojam ozbiljnosti vaše tvrtke i imate veliku šansu da se veliki broj ljudi javi i ponudi najbolja rješenja.
Recommended Posts
Smilje i kako ga prodati velikim tvrtkama
20. veljače 2018.
Kako prevariti kupce?
9. veljače 2018.
Koji su najbolji Kanali za B2B oglašavanje
20. siječnja 2018.