Znate li tko su vam danas najveći konkurenti?

Znate li tko su vam danas najveći konkurenti?

Tko su danas najveći konkurenti mnogim firmama različitih profila?

To ste naravno Vi, upravo Vi koji čitate ovaj tekst.

Cilj svakog tehnološkog izuma je da se proširi cijelim svijetom i da je njegova uporaba toliko jednostavna da je mogu koristiti ljudi različitih profila. Neovisno o dobi, mjestu življenja, kulturi, tehnološkoj razvijenosti…

Upravo sam ovo predočio kolegama koji se bave sličnim poslom kao i ja i rekao da Googlu nije cilj da Agencije imaju veliku dominaciju, jer Google želi stvoriti sustav koji će svakom čovjeku omogućiti pristup Internet oglašavanju. Naravno to znači da će utjecaj Agencija biti sve manji. Naravno, mnogi se nisu složili sa mnom.

Filozofija Googla je ponuditi tehnologiju dostupnu svima. Mnogim ljudima nisu potrebne nikakve agencije niti bilo kakva stručna pomoć. Sve što radim ja to možete raditi i vi. Pitanje je samo koliko ozbiljno u to želite ući i koliko imate vremena. Koliko želite uložiti da bi kasnije manje plaćali.

Evo vam nekih primjera gdje vi možete potpuno izbaciti profesionalce, poslovne prostore, skupe ručkove, Radio, Televiziju…

Oglašavanje

Danas da bi ste oglašavali svoju firmu ne trebate angažirati profesionalce. Dostupna vam je literatura na bezbroj načina. Za samo 1 $ dnevno možete već napraviti kampanju. Korisničko sučelje je dovedeno do savršenstva i vrlo ga je lako savladati.

Pitanje je koliko želite to odraditi i koliko imate vremena. Mogućnosti postoje i to za širok krug ljudi. Google, Facebook i druge mreže, nisu stvorili sustav oglašavnja za odabrane, nego upravo suprotno. Oglašavanje je danas dostupno i nekoj maloj firmici i Coca-Coli. Vi možete biti u istom rangu s njima.

Kuhanje

Način na koji svaki pojedinac postaje konkurent ne događa se samo u Internet marketingu. Tko je danas najveća konkurencija npr. restoranima? Opet ste to Vi. Nevjerojatno je koliko “industrija kuhanja” danas promovira kuhanje kod kuće.

Milioni web stranica, YouTube, TV emisije… a da ne govorimo o kuhinjskim aparatima koji vam štede vrijeme i novac.

Danas možete ispeći kruh da ne uprljate ruke. Velika promocija zdravog življenja je ljude nagovorila da sami kuhaju i zdravo se hrane. To znači manji odlazak u restorane. Ne postoji jelo danas koje vi ne možete spraviti i kod kuće.

Sport

Zadnjih petnaestak godina ovaj dio ponude je dosegao nevjerojatni porast. Na svakom koraku vam se nudi razni rekviziti za vježbanje kod kuće. Je li vam potrebna teretana? Pa nije. Dosta toga možete raditi i sami. I opet dolazimo do pitanja, tko je tu konkurencija?

Naravno Vi. Sprave, cipele, obuća…GPS uređaji za šetanje, planinarenje…Potpuno ste neovisni o bilo kojem klubu, članarini i plaćanjima.

Prodaja

Ako je išta danas dovelo do toga da svatko može imati svoju trgovinu bez i jednoga kvadrata poslovnog prostora onda je to Internet. Dostupnost svakom pojedincu da trguje, u prvom redu je ugrozila iznajmljivanje i prodaju nekretnina.

Prodavati možete sa vrlo malim ulaganjima. Otvorite svoj profil na Pik.ba i već ste pristupili najvećoj ruboj kući u BiH. Da ne govorim o naprednim tehnika i mogućnostima Internet prodaje. Prodaja će za par godina doživjeti velike promjene.

Trgovina tipa “premjesti proizvod s jednog mjesta na drugi i za to uzmi proviziju”, će nestati. Veliki dio trgovaca će svoju prodaju zasnivati na internetu. Marže padaju a troškovi rastu. Ništa me ne spriječava da naručim proizvod od bilo kuda.

To se već i događa. Mnoge velike trgovine će imati upravo konkurenciju u mnogo malih, koje su s minimalnim sredstvima ušle na tržište. To mogu biti obični pojedinci.

TV, Radio, Časopisi

Danas bez ikakvih problema možete imati svoje televizijske emisije i radio kanal. YouTube vam omogućava i javljanja uživo.

Podcaste možete snimati i distribuirati do svojih klijenata. Dakle, plaćanje skupih minuta na televiziji i radiju ili ulaganja u produkciju, za vas može biti potpuno besplatno.

Međutim, ono što je danas bitno je da tehnologija i više nije problem koliko kvalitetan sadržaj. Morate osmisliti nešto što će vaši kijenti to i gledati ili čitati. Pokrenite svoj blog i već imate svoj mediji. Možete ga nazvati i magazin, časopis…kako hoćete.

Zamislite kako je to bilo prije 20 godina. Samo su pojedinci bili u mogućnosti objaviti svoje mišljnje i znanje. Danas to može svatko od vas.

Cilj ovoga teksta bio je pokušati promjeniti Vaš način razmišljanja. Mnogo bi se toga moglo još nabrojiti.

Tehnologija više nije problem i mnoge firme i zanimanja su dobili konkurenciju u svakom pojedincu. Restoranima nije više samo konkurencija drugi restoran, nego i pojedinac kojemu su dostupni svi alati i znanje koje može vrlo jednostavno koristiti da napravi vrlo kvalitetno jelo koje je do neki dan mogao samo jesti u restoranima.

To znači da će svi oni morati ponuditi tržištu mnogo više. Agencije će morati osmišljavati dobar sadržaj a ne samo proslijeđivati kroz kanale oglašavanja, restorani moraju ponuditi zdravu i nutricionističku hranu, trgovci će morati razmisliti o dodanim vrijednostima na prozivod a ne samo na puku maržu, tržište nekretnina će morati spustiti cijene…i tako u krug.

Dakle svi su dobili još jedan nivo konkurencije a to su pojedinci. Suočeni ste s konkurentskim firmama ali i pojedincima koji to mogu za sebe obaviti umjesto vas. Tko će onda korisiti profesinalne usluge? Samo oni koji će dobiti više od onoga što i sami znaju. Logično, zašto bi vas ili mene plaćali ako mogu to isto i sami napraviti.

 


Recommended Posts

Call Now Button