Stari i novi kupci
Kupci, jeli li teže pronaći novoga ili zadržati staroga? Teoretičari kažu da je lakše i jeftinije zadržati starog (stalnog) kupca.
Ali čini mi se da takvi koji to tvrde nisu nikada ništa ni prodali. Točnije, kažu da je 6 puta lakše i jeftinije zadržati starog kupca nego naći novog.
U zadnje vrijeme stalno dobivam sa razno raznih strana od blogera, agencija…i mnogo toga što pratim, da je zadržati kupca puno lakše i jeftinije nego naći novog.
Ta teorija je doduše jako stara. Mislim da je nastala davno i u određenim uvjetima trgovine.
U uvjetima kada nije bilo interneta i kada ste bukvalno morali ići od vrata do vrata da nađete novog kupca. Slati pisma, plaćati poštarinu, plaćati lobiranja, i mnogo toga.
Međutim, danas se s tom teorijom ne bih složio. Danas je lakše naći kupca nego ga zadržati.
Svaki kupac ima listu želja kao i očekivanu korist, odnosno ono što treba da dobije od vas za određenu cijenu.
Svaki kupac u svakom trenutku tu istu uslugu želi da dobije i po nižoj cijeni.
To je sasvim normalno jer smo svi mi u istom trenutku i kupci i prodavači. Kako bi ste to izveli, vi svakodnevno morate biti na usluzi, nuditi inovacije i nova rješenja.
Kupac danas ima internet, ima pristup informacijama, blogovima, može jako dobro i brzo naći novu ponudu i informaciju.
Ja do kupaca dolazim vrlo jednostavno.Imamo oglašavačke kampanje na Googlu i društvenim mrežama.
Naši klijenti nas ocjenjuju na osnovu svega nekoliko stvari koji su im dostupni u svakom trenutku, i to:
– referenci
– preporuka
– cijene
– i lakoće komuniciranja.
Niste tu bogzna sta puno uložili uvjetno rečeno. Poslali ste dopis, opis posla, cijene…odgovorili ste u roku 24 sata, sve ono što jedna ponuda sadrži.
Vrlo jednostavno možete doći do kupaca.
Naravno hoće li oni prihvatiti vašu ponudu ovisi o mnogo stvari i to nije tema ovoga teksta.
Mi samo želimo reći i naglasiti da je danas puno teže zadržati klijenta. I to je skuplje nego naći novoga.
Zašto je to tako? Pa vrlo jednostavno. Stari klijenti u svakom novom poslu od vas očekuju nešto više nego što su dobili u prethodnom.
Ako ste mu ponudili danas oglašavanje na Facebooku, već slijedeći put očekuje nešto novo u tome, možda oglašavanje i na Linkedinu.
Nove tehnologije stalno dolaze i morate ga informirati o novostima. Naučiti ga mnoge stvari da biste mu prodali svoje usluge.
Zaključak
Danas bi poslove usporedio s današnjim sportskim uspjesima.
Pamti se uvijek samo zadnja utakmica, jeste li je dobili ili izgubili. Mogli ste biti 100 puta prvaci, ali ako ste izgubili zadnju tekmu sve vam to pada u vodu.
Svi kući odlazimo razočarani. Tako je i s poslovima. Pamti se samo zadnji posao i zato uvijek morate pobjeđivati.
Posve je prirodno da stari klijenti žele svaki put dobiti više usluge za manje novca.
I uvijek su u potrazi za tim. Onoga trenutka kada osjete kako mogu dobiti više na nekom drugom mjestu napuštaju vas.
Svaki dan ulažemo u naše klijente na način da smo im uvijek na usluzi, educiramo ih, savjetujemo ih, prenosimo naše znanje.
Svaki dan je taj klijent za nas sve vijedniji i skuplji. Dakle sve to diže cijenu starome kupcu.
Zato priča kako je 6 puta skuplje doći do novoga kupca nego zadržati staroga, ne pije vodu.
Mnogo je skuplje danas zadržati klijenta nego naći novoga.
I kao da u stvari ta teorija ponižava stalnog (starog) kupca. Kao da nam to govori kako je bilo najteže udati se.
Poslije je sve lako, što bi rekli. Ali to nije ni blizu tako.
Ne slažem se s teorijom da treba uloziti 6 KM da bi ste našli novog kupca a samo 1 KM kako bi ste zadržali starog kupca.
Zar stari kupci ne zaslužuju da dobiju više od novih?
Barem moja iskustva govore tako.
Recommended Posts
Smilje i kako ga prodati velikim tvrtkama
20. veljače 2018.
Kako prevariti kupce?
9. veljače 2018.
Koji su najbolji Kanali za B2B oglašavanje
20. siječnja 2018.